0% Caj Membeli Emas Dengan Kad Kredit

Bagi anda yang ingin membeli emas dengan menggunakan Kad Kredit, kami di RP Gold Trading menawarkan perkhidmatan membeli emas dengan Kad Kredit tanpa sebarang caj tambahan. 0% caj.

* Terhad bagi pembelian gelang emas 999 sahaja.
* Mengikut terma dan syarat

Mencari Agen / Rakan Niaga. Bimbingan Disediakan

Kepada anda yang ingin menceburi bidang perniagaan emas. Modal sedikit. Tiada ilmu. Kami di RP Gold Trading sedia membantu. Sertai kami sebagai agen / rakan niaga. Kami sedia membantu anda.

Perkhidmatan Mencuci Barang Kemas

Bagi anda yang tinggal di Putrajaya dan sekitar, kami di RP Gold Trading menawarkan perkhidmatan mencuci barang kemas pada kadar yang rendah. RM5 bagi setiap barang.

Web Hosting Mampu Milik

Jika anda mencari-cari web hosting seperti kritirea ini:

1. murah
2. besar

Kami mengesyorkan $1 / month web hosting

Saturday, December 26, 2009

Perkara Penting Perlu Diketahui Sebelum Membeli Emas

Semalam saya bersiar-siar di Jusco, Wangsa Maju dan Alamanda, Putrajaya. Kelihatan begitu ramai warga kota yang membawa keluarga keluar membeli-belah. Mungkin faktor cuti yang membuatkan warga kota tidak melepaskan peluang untuk menghabiskan masa bersama keluarga.

Alhamdulillah. Mudah-mudahan aktiviti jual-beli ini dapat membantu memulihkan keadaan ekonomi yang sedang meruncing. Setiap kali saya bersiar-siar di kompleks membeli-belah, saya tidak akan melepaskan peluang untuk singgah di kedai emas. Nak tengok kalau-kalau ada jualan murah.

Terdapat beberapa perkara penting yang perlu diambil kira sebelum seseorang membuat keputusan untuk membeli emas:

1. Apakah tujuan anda membeli emas?
A. Jika sebagai perhiasan. Anda boleh memilih mana-mana barang kemas yang dipamerkan.
B. Jika sebagai pelaburan. Anda perlu memilih jongkong emas 999 atau dinar 916 kerana barang kemas tidak sesuai untuk dijadikan pelaburan.

2. Kos upah yang dikenakan.
Selain bertanya berapakah harga emas segram, anda juga perlu bertanya berapakah kos upah yang dikenakan. Mungkin anda tidak boleh meminta kurang pada harga emas tetapi boleh berunding untuk kurangkan kos upah.

3. Jenis emas yang ingin dibeli.
Anda perlu tahu jenis emas yang dibeli. Emas yang terbaik ialah 999 diikuti 916. Ini kerana mungkin anda tertarik dengan bentuk dan rupa emas tersebut tetapi terlupa untuk mengira untung / rugi jika anda ingin menjual semula emas tersebut.

4. Spread / susut nilai.
Anda perlu bertanya berapakah spread / susut nilai jika anda ingin menjual semula emas yang dibeli. Kedai emas biasanya memberi dua kaedah belian semula iaitu 'trade-in' dan tunai.

'Trade-in' - Anda tukar emas lama dengan emas baru. Spread mungkin rendah.
Tunai - Anda ingin jual semula dan mendapatkan wang tunai. Spread mungkin tinggi.

Anda juga perlu tanya sama ada kedai tersebut menerima mana-mana emas untuk dijual semula atau hanya menerima emas yang dibeli dari kedainya. Anda juga perlu bertanya sama ada resit pembelian diperlukan semasa jualan balik.

Jika anda telah mendapat kesemua jawapan di atas, saya percaya anda mampu membuat keputusan terbaik.

p/s: Jika anda ingin mengetahui lebih lanjut mengenai apa yang ditulis boleh hubungi saya. admin@putremas.com atau 012-9883445. Saya sedia berkongsi pengalaman dengan anda. Semoga wang anda berbaloi dengan belian yang dibuat.

2 comments:

admin@jutawanduniaemas.com said...

Info yang sangat berguna. Saya ada juga membuat catatan bagaimana untuk mengira spread emas yang anda beli. Pembaca boleh pergi ke pautan berikut untuk ke catatang tersebut.

Mengira spread harga emas

Azman @ Jeman said...

memang apa yang penting sebelum membeli emas adalah 'niat' kita. barulah ada tujuan.