0% Caj Membeli Emas Dengan Kad Kredit

Bagi anda yang ingin membeli emas dengan menggunakan Kad Kredit, kami di RP Gold Trading menawarkan perkhidmatan membeli emas dengan Kad Kredit tanpa sebarang caj tambahan. 0% caj.

* Terhad bagi pembelian gelang emas 999 sahaja.
* Mengikut terma dan syarat

Mencari Agen / Rakan Niaga. Bimbingan Disediakan

Kepada anda yang ingin menceburi bidang perniagaan emas. Modal sedikit. Tiada ilmu. Kami di RP Gold Trading sedia membantu. Sertai kami sebagai agen / rakan niaga. Kami sedia membantu anda.

Perkhidmatan Mencuci Barang Kemas

Bagi anda yang tinggal di Putrajaya dan sekitar, kami di RP Gold Trading menawarkan perkhidmatan mencuci barang kemas pada kadar yang rendah. RM5 bagi setiap barang.

Web Hosting Mampu Milik

Jika anda mencari-cari web hosting seperti kritirea ini:

1. murah
2. besar

Kami mengesyorkan $1 / month web hosting

Thursday, October 15, 2009

Harga Jual, Harga Beli

Berapa harga emas yang ko jual?

Nanti aku jual balik berapa?

Macam mana nak untung?

Macam mana nak baca harga jual atau beli?

Apa tu harga jual, harga beli?

Bagi yang ingin mengetahui harga jual beli emas, berikut ialah huraiannya. Di sebelah kanan blog ini terdapat jadual harga gold bar 20gm, 50gm, 100gm dan 1kg serta jadual harga 1 dinar, 5 dinar dan 10 dinar. Jadual tersebut dibahagi pada dua bahagian. We Sell, We Buy.

We Sell
-------

Ialah harga emas yang dijual oleh agen kepada pembeli. Harga semasa emas dunia.

We Buy
------

Ialah harga emas yang dibeli balik oleh agen daripada pembeli. Harga semasa emas dunia.

Berlaku susut nilai lebih kurang 5%. Ini ialah nilai keuntungan agen apabila aktiviti jual beli berlaku.

Rugilah saya macam tu. Tidak. Anda tidak rugi. Apa yang anda perlu lakukan jika ingin menjual balik emas kepada agen ialah pastikan nilai We Buy hendaklah melebihi nilai We Sell semasa anda membeli emas daripada agen.

Boleh berlaku ke macam itu. Boleh. Namun, anda memerlukan kesabaran kerana harga emas berkadar dengan masa. Ini bermakna akan berlaku kenaikan dan penurunan harga dengan berlalunya masa.

Berapa lama tempoh ini berlaku? Tempoh ini bergantung kepada aktiviti penawaran dan permintaan di pasaran. Kadang-kala cepat, kadang-kala lambat.

Keterangan lanjut, hubungi saya. Bagi yang tinggal di putrajaya, cyberjaya, bandar baru bangi dan taman equine, temujanji boleh diaturkan.

No comments: